Aktuális önkormányzati hírek
1.  Gyógyszertár
Bizakodással telve osztom meg a pár perccel ezelőtt hozzám befutott hírt, miszerint a patika jövő héten kedden – február 14.-én – új üzemeltető égisze alatt újra nyitja kapuit. Az üzemeltető a napokban kapta meg a működési engedélyt az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézettől (OGYÉI) és az alábbi nyitvatartásban kezdi meg biztosítani a lakosság felé a szolgáltatást:
•  Hétfőn: 8:00–12:30
•  Kedd: 12:30–17:00
•  Szerda: 8:00–12:00
•  Csütörtökön: 12:00–17:00
Az önkormányzat képviseletében az elmúlt pár hónapban sok egyeztetés és közös gondolkodásban vettem részt, és örömmel tölt el, hogy a kezdeti nehézségek ellenére sikerült megoldanunk a falu lakói számára, hogy ismét helyben tudják igénybe venni a gyógyszertári szolgáltatást. Most rajtunk, itt élőkön a sor, ezért kérem forduljanak bizalommal az új üzemeltető felé, és keressék javaslataikkal, észrevételeikkel annak érdekében, hogy mint gazdasági szereplő könnyebben meg tudja találni a számításait a közösségünkben, ami a hosszútávú működésének és itt maradásának legfontosabb pillére.
2. Honvéd utcai híd környékének javítása

Tegnapi nap folyamán hívott a Swietelsky, hogy a holnapi napon, szombaton reggel 8:00–17:00 óra között javítási munkákat végez a Petőfi tér (Tereza tér) környéki aszfaltúton, ezért forgalom lassulásra, illetve pár percig tartó lezárásokra lehet számítani. Kérem ennek ismeretében és tudatában induljanak el úticéljuk irányába, hogy az esetleges kellemetlenségeket mindenki érdekében elkerülhessük.
3. Tölgyfa utca

Jóval lassabban, mint szerettem volna, de eljutottunk egy olyan pontra, ahol már rendszer szinten látható az irány a Tölgyfa utca január 9.-én történt drasztikus állagromlásának javítására. A teljesség igénye nélkül az alábbi sorrendben és időpontokban zajlottak az események a megoldáskeresés irányába.
•  Január 12-én megkezdődött az állapotfelmérés és kitáblázás,
•  január 13-án bejelentettük a Belügyminisztérium felé a vis maior eseményt,
•  január 18-án a Magyar Államkincstár, a Magyar Katasztrófavédelem és a Magyar Közút képviseletében negyed magammal helyszíni szemlén vettem részt, ahol a szakértők egyhangúan „elfogadták” és pályázatbeadásra alkalmasnak ítélték az itt kialakult helyzetet,
•  január 23.–február 7. közötti időszakban útmérnök bevonásával véglegesen elkészült a pályázatbeadáshoz szükséges műszaki dokumentáció, árazott- és árazatlan költségvetés,
•  február 10-én pedig beadásre kerül a vis maior pályázat, melynek fő sarok köve – a műszaki részen túl – a helyreállítás és „fejlesztés” költsége, ami kb. bruttó 7 mFt, ehhez az önkormányzatnak 10%-os önrészt kell biztosítson (kb. 700 eFt),
•  február 21-én az önkormányzat testületi ülés keretében tárgyalja a 2023-as költségvetést és annak elfogadása után az önrész mértékéig beavatkozás történik a területen a biztonságos közlekedés megteremtésének érdekében, ami a terveim szerint február végével lesz abszolválva (januári 12.-ei állapotfelmérés alapján az árajánlat beérkezett).
Nagyon fontosnak tartom megemlíteni, hogy a pályázat elbírálása több hónapot, akár egy évet is igénybe vehet, melynek sikeressége sem garantált és bármennyire is szeretné az önkormányzat az önrészen túl a mostani helyzete alapján nem tudja saját forrásból biztosítani a bruttó 7 mFt-os költséget.
Ezzel párhuzamosan jogosan merül fel a kérdés, hogy miért nem azonnal és miért a pályázatbeadás után történik az első beavatkozás! A válasz a rendszer működésében található, miszerint egy sikeres pályázatban történő költség elszámolhatóságnak az alapfeltétele a pályázatbeadás és mi a kb. 700 eFt-os önrészt szeretnék majd elszámolni és egyben bizakodom, hogy erre lesz is lehetőségünk.
Nagyon szép hétvégét kívánok, tisztelettel,
Tóth Attila,
Polgármester